Liga Super Malaysia Selesai, Selangor FA Lepas Evan Dimas dan Ilham Udin

Frengky AruanFrengky Aruan - Senin, 30 Juli 2018
Liga Super Malaysia Selesai, Selangor FA Lepas Evan Dimas dan Ilham Udin
Ilham Udin dan Evan Dimas dalam skuat Selangor FA. (Facebook Selangor FA)

BolaSkor.com - Klub Malaysia, Selangor FA, melepas Evan Dimas Darmono dan Ilham Udin Armaiyn untuk bergabung ke Timnas Indonesia U-23. Ini dilakukan setelah Liga Super Malaysia 2018 rampung digelar.

Selangor FA terakhir melakoni laga kandang melawan Terengganu FA pada Minggu (29/7). Kemenangan diperoleh sehingga The Red Giants mengumpulkan 27 poin dan bertengger di tempat kedelapan.

Selain duo Indonesia, Selangor FA juga melepas Syahmi Safari. Mengingat pemain itu dipanggil untuk memperkuat Timnas Malaysia U-23 di Asian Games 2018.

Keputusan ini membuat Selangor FA tanpa ketiga nama tersebut mengarungi Piala Malaysia. Selangor FA berada di Grup D bersama Pahang, PKNP, dan Sabah.

"Kami tidak bisa menggunakan Syahmi, Ilham, dan Evan karena mereka bersama tim nasional masing-masing untuk persiapan ke Asian Games," jelas pelatih Selangor FA, Nazliazmi Nasir dikutip dari Berita Harian.

Evan Dimas dan Ilham Udin sudah ditunggu oleh pelatih Timnas Indonesia U-23, Luis Milla. Keduanya sudah absen sejak pemusatan latihan digelar mulai 24 Juli.

Breaking News Ilham udin Evan dimas Selangor fa Timnas indonesia u-23 Asian games 2018 Sepak Bola Asian Games 2018
Ditulis Oleh

Frengky Aruan

Posts

15.464

Bagikan